28 Kasım 2013 Perşembe

şenlik varrr :)

OKUMA ŞENLİĞİ | KIŞ 2013

yine  bloglar arası gezerken karşılaştım bu ilginç ve güzel şenlikle. ben de katılıyorum . hatta şuanda kafamdan kategorilere seçeceğim kitaplar geçiyor haydi bakalım :)

Tamamen deneme amaçlı başlattığım ve 72 katılımcıyla beni de inanılmaz şaşırtan Yaz Okuma Şenliği bittiğinden beri şenliğin devamıyla ilgili kaç e-posta yanıtladığımı hatırlamıyorum artık. Aslında herkes canı ne istiyorsa bir süre okusun, kafasına göre takılsın diye şenliğe biraz ara vermek istemiştim ama sizlerden gelen yoğun talebi göz ardı etmem söz konusu olamazdı. Böylelikle, bir süre önce 8 Kasım’da başlatacağımı duyurdum Kış Okuma Şenliği’nin. Ancak, İstanbul Kitap Fuarı’ndan kitaplarını seçmek isteyen katılımcıların şenliği biraz daha erken başlatma taleplerini de reddedemedim. Sonunda çoğumuzun epeydir sabırsızlıkla beklediği o gün geldi.
İşte kurallar ve kategoriler:

Kurallar:
  • Etkinlik bugün başlıyor ve 3 Mart 2014’te sona erecek. (3 Kasım’dan önce başladığınız veya 3 Mart’tan sonra bitirdiğiniz kitaplar kapsam dışı kalacak. Tarihlere dikkat!)
  • Etkinliğe 3 Kasım 2013 – 3 Mart 2014 tarihleri arasında canınızın istediği vakitte katılabilirsiniz.
  • Okuduğunuz her bir kitabı aşağıdaki kategorilerden sadece birine saydırabiliyorsunuz. Ancak, etkinlik devam ederken kategoriler arası okuduğunuz kitapların yerlerini değiştirebilirsiniz.
  • Yapılabilecek en yüksek skor 4 ay içinde 15 kategori için toplam 17 kitabı okuyarak 300 puan almak. 
  • Bir kategori için birden fazla kitap okuyarak daha fazla puan kazanamazsınız. Örneğin 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlar 15 puan kazanacak ama 600 sayfadan uzun iki kitap okuyan 30 puan kazanamayacak. 
  • Bir kitabı birden fazla kategoriye saydıramazsınız. Örneğin 600 sayfadan uzun yasaklanmış bir kitap okuyup 15+25=40 puan kazanamazsınız. Ya 15 puan kazanırsınız ya 25 puan. Tercih size kalmış.
  • Katılmak için blogunuzun olması veya okunan kitapların yorumlanması zorunlu değil. Katılmak isteyen herkesin buraya yorum bırakması gerekiyor. Yorum bırakırken lütfen e-posta adresinizi de yazın. Blogu olan katılımcılar bloglarında, blogu olmayan katılımcılar da bana e-posta (pbcelebi@gmail.com) atarak hangi kategori için hangi kitapları okumayı planladıklarını duyurabilirler. 
  • Her ayın 3'ünde bir yayın yaparak kimin ne okuduğunu soracağım ve sıralamaları buradan duyuracağım. O yayınımın altına yorum bırakarak hangi kitapları okuyarak kaç puana ulaştığınızı bildirebilirsiniz.
  • Kış Okuma Şenliği'nde 4 ay boyunca ALTIN KİTAPLAR YAYINEVİ destekçimiz olacak. Şenlik süresince Altın Kitaplar’ın desteğiyle katılımcılara çeşitli sürprizlerimiz olacak.
Kategoriler: 
(Tüm kategoriler için okuyacağınız her bir kitap en az 200 sayfa olmak zorunda):

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Aslında bu kategori canının istediği herhangi bir kitap okuyanlara kategorisi olacaktı ama yayınevinin tüm endişelerine rağmen ben kategorinin içeriğini daralttım. Bunun çeşitli nedenleri var. Birincisi Altın Kitaplar çok eski bir yayınevi ve pek çok farklı kitap türünde kitap çıkarttıkları için herkesin canının çekeceği bir kitap bulabileceğini düşünüyorum. Diğer bir neden de yayınevinin ilk şenlikte ve bu şenlikte verdiği ve vermeyi taahhüt ettiği destek. Bir de şenliğin ev sahibi olarak bu yayınevine ayrı bir gönül bağım var ama o konuya girmeyelim şimdilik. Geçen şenlikte ilk 12’de yer alan katılımcılarımızın kitapları da hazır zaten :)

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Herkes benim gibi sahaf sever değil biliyorum ama geçen şenlikte kitaplarının çoğunu kütüphaneden alarak okuyan katılımcılar ile benim sahaf aşkımın bir araya gelerek yarattığı bir kategori oldu bu. Maksat bu kategori için okuyacağınız kitapta başka okuyucuların da izinin kalmış olması.

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
En kolay kategorilerden biri :) [İki sene önce katıldığım bir yabancı blog etkinliğinde bu kategori sayesinde "peregrine"in bir kuş türü olduğunu öğrenerek İngilizcemi geliştirmiştim :p Bu arada ben o etkinlikte "Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocuklar"ı kitabını okumuş ve sevmiştim. Fotoğraflara ve doğaüstü güçler ilginizi çekiyorsa bu kitaba bir bakın bence. Bir de distopya severlere Margaret Atwood'un "Antilop ve Flurya"sını öneriyorum]

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Geçen şenlikte bu kategoride en az 400 sayfa demiştim ama ortalama 527 sayfa okununca çıtayı yükselttim.

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Yazarınızı seçmek için bu sayfayı inceleyebilirsiniz:

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Yazar Ayları müdavimleri için kolay bir kategori. (Yazar Ayları’nda Kasım’da Yaşar Kemal, Aralık’ta Orhan Kemal, Ocak’ta da Fakir Baykurt kitapları okunacak. Bu 3 yazarın klasik kabul edilen bir sürü romanı var. Onlardan birini seçip bize Yazar Ayları’nda da katılabilirsiniz. Yazar Ayları için okunan kitaplar kategorilere uyduğu sürece Okuma Şenliği’nde de sayılıyor). Tabii bu kategorinin yazarları bu üç yazarla sınırlı değil. Yanlış anlaşılma olmasın. Örneğin bu kategori için benim hedefim Reşat Nuri Güntekin'den Çalıkuşu'nu okumak.

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Geçen şenlikte dünya edebiyatından neler okundu diye baktığımda Amerikan, İngiliz ve Rus edebiyatının çok baskın olduğunu gördüm ve aklıma bu kategori geldi. Acaba hangi ülkelerin edebiyatlarından kitaplar keşfedilecek? Sonucunu merak ettiğim bir kategori. Bu kategori için hangi kitabı okuyacağınızı belirtirken kitabın hangi ülke edebiyatına ait olduğunu da yazın lütfen.

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Kitap okumayı sevip de sinemadan hoşlanmayan birine rastlamadım şimdiye kadar. Eğleneceğinizi düşündüğüm bir kategori.

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
Şenliğimizin adına uygun bir kategorimiz de olsun istedim.

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
Ne yazık ki geçen şenlikte pek ilgi görmeyen bir kategori oldu bu. Bence göz ardı edilemeyecek kadar önemli bir konu kitapların yasaklanması. Bu nedenle bu şenlikte puanını artırdım kategorinin. Daha fazla ilgi görmesini umut ediyorum. Goodreads’de yasaklanan kitaplar kategorisinde yer alan kitapların bağlantısını buradan paylaşayım. Liste tabii ki bununla sınırlı değil. Küçük bir araştırmayla çeşit çeşit yerde, tuhaf tuhaf nedenlerle yasaklanmış kitaplara ulaşabilirsiniz. Zamanlaması uyduğu için kendimin de katılacağı ve buradan da paylaşmak istediğim bir etkinlik var: #kitapagaci 11 Kasım’da dünyanın en çok defa yasaklanmış kitaplarından biri olan Harper Lee’nin Bülbülü Öldürmek kitabını okuyacak. Katılmak isteyenler olabilir diye buradan da paylaşayım istedim.

Bu kategori için hangi kitabı okuyacağınızı belirtirken hangi yıl nerede hangi nedenle yasaklandığını da yazın lütfen.

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Yorum yapmam gerekmiyor sanırım.

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını veya romanınıokuyanlara. [Bu kategoride kitap bulmada sıkıntı çeken çok olduğundan biraz esnettim kategoriyi]
Her yazar için ilk kitabı özeldir herhalde. Usta olarak kabul ettiğimiz pek çok yazarın ilk kitabını okuduk mu acaba?

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Benim ve kitap bloglarından gördüğüm kadarıyla pek çok kitap blogunun okuyup yorumlamaya pek yanaşmadığı bir tür. Şenlik sayesinde ilgimizi çeken insanların hayatları konusunda bir şeyler öğrenmek faydalı olur diye düşündüm.

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
Yabancı bir yazarın kitabını okumayı tercih edecek katılımcıların kitabın Türkçe çevirisinin yayınlandığı yılı değil, orijinal dilinde ilk kez yayınlandığı yılı dikkate almaları gerekiyor. Bu kategori için hangi kitabı okuyacağınızı belirtirken hangi yıl okuma yazmayı öğrendiğinizi de yazın lütfen.

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
Evet, tek kategori ama 40 puan için 3 kitabı da okuyup bitirmeniz gerekiyor.

Katılmak isteyen herkese şimdiden çok teşekkürler. Aşağıya yorum bırakarak etkinliğe katılım durumunuzu belirtin lütfen. Kitaplarınızı belirleyip de blogunuzda yayınladığınızda da yorum bırakın ki bağlantıları güncelleyeyim. Blogu olmayan katılımcılar için aynı geçen etkinlikte olduğu gibi gelen e-postaları birleştirip ortak bir yayın yapacağım.

Son olarak, Pinuccia’nın Kitapları artık facebook (Pinuccia’nın Kitapları), twitter(@pbcelebi) (ve instagram (@pinuccias)’da. Beklerim efendim

Keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder