30 Kasım 2013 Cumartesi

okuma şenliği için listemm

kategoriler



1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.

Altın  Kitaplar Yayınevi benim için de çok özel bir yayınevi. Çocukken pek de önemli değildi yayınevi , yazarların ismi bile pek önemli olmazdı:) daha doğrusu pek dikkatimi çekmezdi ama çocukken okuduğum birçok kitabın bu yayınevinden çıkmış olması ayrı bir bağ yarattı bende ne bileyim:) onun dışında bir de eskiden her ay kitap çekilişi yaparlardı sitelerinde şimdi devam ettirmiyorlar ama olsun o heyecan da güzeldi kazanamasam bile :)
seçimimi değiştirerek STEPHEN KİNG-HAYVAN MEZARLIĞI  yapıyorum.

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.

Kütüphanelere gitmeyi çok severim. Ancak ödünç kitap alıp okumam 2 defa olmuştu. ne sevviyormuşum be peh :) genelde ders çalışmaya giderdim laaa napalım :)
nese kategori seçeneklerinden sahafı tercih ediyorum ve yakın zamanda sahaftan aldığım AZİZ NESİN- ZÜBÜKLÜĞÜN SONU YOK ki tabını bu kategoriye uygun görüyorum ancak kitabı elime alıp bir görüyorum ki sayfa sayısı 156 kurala uymuyor bunun için zamanında yine bir sahaftan aldığım YAŞAR KEMAL -ÜÇ ANADOLU EFSANESİ   kitabı bu kategoriye yerleşiyor:)

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.

Bu kategori için seçtiğim kitap WILLIAM GOLDING-SİNEKLERİN TANRISI .

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.

600 sayfa çok da fazla değil yeter ki akıp gitsin kitap:) bu kategori için OĞUZ ATAY-TUTUNAMAYANLAR kitabını seçiyorum .

5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.

Bu zamana kadar hiç Orhan Pamuk okumadım, niyeyse pek ilgimi çekmedi, bu kategoriyle okuyayım dedim ama sonra gözüme daha güzel bir seçenek çarptı. Hatta D&R'den sipariş edip de temin edilemeyen bir kitabı mutlaka temin etmeli, okumalıyım demiştim :)
ALBERT CAMUS-ŞATO

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.

Türk edebiyatı klasiklerini ergenlik dönemimde yayıla yayıla okumayı pek severdim:) bence dizileştirilmeyi haketmeyecek kadar da değerlilerdi :) nese canım zamanında pek severek okuduğum ancak bu sefer 1969 basım yılı olanını okuyacağım bir kitabı seçtim.
HALİDE EDİP ADIVAR-SİNEKLİ BAKKAL     

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.

Avustralya edebiyatına dair hiçbir bilgim yok. Hiçbir yazarını bilmem etmem:) Günümüzde de pek popüler olmaya başlayan bir yazarla başlayayım dedim . GRAIG SILVEY-TANRININ UNUTULAN ÇOCUKLARI

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.

   okuduğum hiçbir kitabın filme uyarlamasını beğenmemiştim. umarım bu sefer faarklı olur. kategori için seçimim Audrey Niffenegger-ZAMAN YOLCUSUNUN KARISI



9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.

Kış mevsimini hiç sevmem bööö :) kış mevsimi temalı kitap bulmak da zor oldu :)
seçimim SARAH JİO-BÖĞÜRTLEN KIŞI oluyor.

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.

yasaklanmış kitap ve öylee kütüphanemden bana bakan bir kitap görüyorum yıllardır benim de kendime yasakladığım :) ADOLF HİTLER-KAVGAM dedim ama yine bu kategoride de değişikliğe gitmek istiyorum. Çünkü yine 20 sayfa dayanabildim bu kitaba:) . Bu yüzden yasaklı olduğunu henüz yeni öğrendiğim bir kitabı okumak istiyorum. J.D. SALINGER -ÇAVDAR TARLASINDA ÇOCUKLAR.


11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.

En çok beğendiğim kategoriye KEMAL ARI- ATATÜRK VE AYDINLANMA kitabını uygun gördüm.

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını veya romanını okuyanlara. [Bu kategoride kitap bulmada sıkıntı çeken çok olduğundan biraz esnettim kategoriyi]

Bu kategori de pek hoşmuş. Nabokov'un ilk romanını seçeyim dedim sayfa sayısı az geldi.Çok popüler olup, henüz okumadığım(pek de istemedim bu zamana kadar:D) , fuarlarda okurlarını gördükçe bir bakayım dediğim yazardan oldu seçimim. CANAN TAN-PİRAYE

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.

 bu kategori içinse Türkiye'nin en çok okunan kitabı olduğu halde , okumadığım bir kitabı seçtim. AYŞE KULİN-ADI:AYLİN.

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.

Bu kategori de güzel fikirmiş:) 89 doğumluyum 6 yaşında okumayı öğrendim 95 den bakındım ve İHSAN OKTAY ANAR/PUSLU KITALAR ATLASI  kitabını zor da olsa buldum :)

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.

Bu kategori için ise seçimim VASİLİ GROSSMAN - YAŞAM VE YAZGI.
    

benim de listem  böyle bakalım bitirebilecekmiyim :)  

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder