12 Aralık 2013 Perşembe

ÇAVDAR TARLASINDA ÇOCUKLAR



    J.D. Salinger'in bilinen en ünlü romanı. Türkiye'de Gönülçelen olarak yayınlanmış önce. Sonra orjinaline saygı duyularak :) Çavdar Tarlasında Çocuklar olarak piyasaya sürülmüş.Bir süre çok müstehcen diye Amerika 'da yasaklanmış :)) Bunu duyup dan o elli tonlar serisine sokmayın bu kitabı . Müstehcenlik falan göremedim ben :))

     Kitapta ergen bir kolejlinin bir gün içerisnde yaşadıkları ergence anlatılıyor. Kızlara bakış açıları nedenleriyle ayrılığa düştüğü oda arkadaşıyla kavga edince ver elini New York diyor.  :))

     Kitabın anlatımı çok yalın, düşünceler, edilen kelamlar fevkalade:) Ancak ana karakterin tasviri konusunda bence zorlanılmış veya okuyucu karakteri analiz ederken bu yanılıgıya düşülsün istemiş de olabilir veya ben çok abartıyorum :)) Olaylar dediğim gibi ergence anlatılıyor. En başarılı bulduğum nokta da bu oldu zaten.

     Başarılı ama ,öyle aklımda yer edecek bir kitap olmadı. Çok keyifle okudum , elimden bırakamadım ama hafızam için aynı şeyi söyleyemem :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder